Goed boeren.
Heeft u wel eens nagedacht over de oorsprong van dit gezegde? De
gemiddelde 65 plusser neigt ernaar zich minder ontwikkeld te voelen, ten
opzichte van een leeftijdsgenoot uit de Randstad. Tel daar boosheid bij op als
het woord ‘boer’ valt. Hebben zij dan wel genoeg waarde gehecht aan ‘De wijzen
uit het oosten’ vraag ik me af. Er is niks mis met wat meer trots. Trots op
onze regio. Niet alleen zijn, maar
het ook vertellen graag. Want waar enkele
jaren terug de Randstad dacht dat de wereld over de IJssel Duitsland heette,
groeit de interesse voor het Hollandse oosten. Steeds meer gezinnen spenderen
hun op vakantie op het boerenerf. A-merken haken aan met Boerencake (Koopmans),
Boer’n Yoghurt (Zuivelhoeve), Boer en Land (Campina), Boerengroentesoep
(Honig). En Yvon Jaspers start haar 8e seizoen met Boer zoekt vrouw.
Het gaat goed met ons boeren-imago.
Sterker nog: het is de hoogste tijd om de
wereld te vertellen dat we op boerengrond leven. Maar ook om er de vruchten van
te plukken. We willen niets liever dan authenticiteit, de oorsprong in beeld
hebben, puur zijn en eten uit de natuur. Breien is weer hip en echte
smaakmakers vind je op onze streekmarkten. Welkom in Salland. Het oosten heeft
hét.
Want hé... Laat de zon nou opkomen in… juist.
Barbara
#Salland
Geen opmerkingen:
Een reactie posten